24–27 ΙΟΥΝ 2015

10ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Συγγενών Κρανιοπροσωπικών Ανωμαλιών (10th European Craniofacial Congress), το οποίο διεξήχθη στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Ο επιμελημένος και διεξοδικός καταμερισμός των εργασιών της διοργάνωσης σε κάθε πτυχή της τρέχουσας διαγνωστικής και θεραπευτικής προσέγγισης των παραπάνω παθήσεων, συνέτεινε στην προσέλευση περισσότερων των 650 επιστημόνων από όλες τις εμπλεκόμενες ειδικότητες, όπως πλαστικών, γναθοπροσωπικών και κρανιοπροσωπικών χειρουργών, νευροχειρουργών, ωτορινολαρυγγολόγων, ορθοδοντικών, λογοπαθολόγων κ.ά., με ικανό αριθμό εξ αυτών από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, την Ιαπωνία, την Ινδία και τη Νότιο Αφρική. Σε ό,τι αφορά στις προσωπικές εντυπώσεις μου, στέκομαι κυρίως στα ουσιαστικά συμπεράσματα που εξήγαγα παρακολουθώντας διαλέξεις και ανταλλάσσοντας απόψεις γύρω από τη διόρθωση της ρινικής δυσμορφίας στον ίδιο χειρουργικό χρόνο με τη σχιστία χείλους, καθώς και την αποκατάσταση της σχιστίας υπερώας με όσο το δυνατόν μικρότερες τομές και κινητοποιήσεις ιστών, προς επίτευξη βέλτιστων αισθητικών και λειτουργικών αποτελεσμάτων.

Κατά τη λήξη, τέλος, του συνεδρίου, και κατόπιν σχετικών ψηφισμάτων, αποφασίσθηκαν, πρώτον, η σύσταση της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Σχιστιών και Κρανιοπροσωπικών Ανωμαλιών (The European Cleft Palate Craniofacial Association – ECPCA) και, δεύτερον, η διεξαγωγή του 1ου συνεδρίου της το 2019,  στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας.


Στην είσοδο του χώρου του συνεδρίου.

 

Ως ευχάριστη έκπληξη της επίσκεψής μας στο Γκέτεμποργκ, σημειώνω την ευκαιρία που είχαμε να παραβρεθούμε στις εκδηλώσεις προς τιμήν των ιστιοπλόων του VOLVO OCEAN RACE, οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει τον πολύμηνο αγώνα τους λίγες μέρες νωρίτερα. Ο εν λόγω αγώνας θεωρείται ο πλέον επικίνδυνος και κοπιώδης στον κόσμο, καθώς πρόκειται ουσιαστικά για τον περίπλου της υδρογείου. Επάνω: Τα επτά σκάφη της φετινής διοργάνωσης, αραγμένα στο λιμάνι της πόλης. Η εκκίνηση δόθηκε στο Αλικάντε της Ισπανίας και ο τερματισμός έλαβε χώρα στο Γκέτεμποργκ, μετά από πλεύσεις 38.739 ναυτικών μιλίων συνολικά. Κάτω: Με το κύπελλο που απονεμήθηκε στο σκάφος που πρώτευσε, σε φόντο με στιγμιότυπο από τον αγώνα.